السبت، 11 سبتمبر 2010

لحن لم يكتمل..."1"


غير متكمله.....
مربع ناقص ضلع...
مثلث بضلعين.....
دايره من غير مركز...
السيمفونية الثامنة لبيتوهوفن " الناقصه "....
تمثال فينوس بلا زراعين....
الكتابات كلها ببدايه و بلا نهايات....
خططتى كلها خطط بلا تنفيذ....
هاروح و اروح و اروح و تظل كلمه "سوف" لها اليد العليا فوق عقلى...

افتح كتاب اقرى فيه 20 صفحه ويبقى تحفه وبرضه اقفله....

افتح فيلم اشوف فيه ربع ساعه و يبقى واخد ميت اوسكار و الاقى نفسى بتقفله...

اهه مسلسلى المفضل لا وكمان حلقه جديده ...هو انا غيرت القناه ليه؟؟؟......

افتح الاغانى اهى Edith Piaf تشدو باجمل الالحان و انا اتميل معاها و استمتع و الاقى نفسى بمدح فيها فى ثانيه و الثانيه اللى بعدها اقفل الاغنيه قبل ما تخلص مع انها كلها 3 دقايق من المتعه الخالصه ....3 دقايق !!!مش قادره اكمل 3 دقايق؟؟؟؟......

امسك الموبايل عشان اتصل باصحابى اللى مكلمتهومش من 3 سنين اقلب فى الارقام و ها انا اغلقه لانشغل بحاجه تانيه برضه....

ابحث عن سعادتى فلا اجدها ....اتجول بين رحيق السعاده فلا يشبعنى...اسافر فى طريقها و ارجع من منتصف الطريق...انزل اعماقها و تحتبس انفاسى و انا على السطح....اترك اعمالى غير المكتمله...هل يمضى العمر وهى على وضعها...هل اموت و هى تنتظرنى....و يظل كتابى مفتوح و ممثلين الفيلم فى صمت و ايديت حزينه فى منتصف الاغنيه و علاقاتى فى اولها الكل ينظرنى فى صمت و انا غائبه عن العالم ينادونى فلا اجيب ....

لا لا لا لا لا لا لا ...سوف اقضى على كلمه "سوف" فور ان ابدأ فى كتابى الجديد و اغلقه من جديد ....


0 التعليقات:

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....