الخميس، 22 أغسطس 2013

حوليات54:حوارات فى زمن الحظر

ماما: عارفه الكشك اللى فى اخر الشارع؟

أنا  : انهى واحد؟

ماما: اللى بابا بيشترى منه السجاير السوبر

أنا  : اااه الراجل الغلس ده؟؟...ماله؟

ماما: عمو "فلان" اشترى من عنده سلاح

أنا  : نعم يا اختى؟؟؟

ماما: اختى ايه؟ ما تحترمى نفسك


أنا  : مش وقته...بتقولى سلاح؟؟ سلاح ازاى يعنى؟

ماما: اكتشف انه هو مصدر السلاح فى المنطقة اى حد عايز يشترى سلاح بيجبوهلوا خرطوش بقى او ميرى زى ما انت عايز و بيقولوا اسعاره كويسه

أنا  : !!!!! ما شاء الله...و ده تبع مين بقى؟

ماما: اللى وصل لى انه بيدى سلاح للى عايز ملوش دعوه بالاتجاهات السياسيه و لما عمك سألوا قال له انه "اعرابى بدوى" ملوش دعوه بحاجه

أنا: طيب ما تنسيش تجيب لنا لما تنزلى 4 بيضات و فرد خرطوش و انتى راجعه !!!



-أنا: مش انا شفت "كافر" للايباد على صورة السيسى زى بتاع صور ميسى كده

-ماما: تعرفى طنط فلانه؟

-أنا: اه مالها؟

-ماما: يوم العيد جم اخواتها ال3 و مراتتهم و عيالهم و كانوا اخوان لقوها حطاها صورة السيسى على الباب اتخانقوا معاها

-أنا: اتخنقوا معاها ازاى يعنى؟ و فى العيد؟

-ماما: اه كانوا عايزين يشيلوا الصورة من على بابها راحت قالت لهم اللى مش عجبه الصورة يروح انا يا اما رحت عندكم و صورة مرسى فى الاوضه و ما اتكلمتش...شتموها و قالوا عليها هى و عيالها كفار

-انا: يا لهوى...و فى الاخر روحوا و مدخلوش؟

-ماما: اه و حياتك اتخنقوا و روحوا من غير ما يدخلوا البيت حتى...مع انها حافظة قرآن و لابسه خمار لحد ركبتها

- أنا : يلا دعى الخلق للخالق :D

0 التعليقات:

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....