الأربعاء، 21 أغسطس 2013

حوليات52:تاكسى المخابرات

الاحداث تجرى فى تاكسى من شبرا الى شبرا برضه "بس حته بعيدة منها P: " .....الخلفية: اغنية الراديو لمنير و انوشكا "ده انتى بلاد طيية" 


-سواق التاكسى: ما احنا مع بعض و زى الفل اهو ...شعب قدام جماعه هو فى اتحاد احلى من كده

-ماما: !!!!


-سواق التاكسى: عارفة يا مدام انا كنت قاعد مع حد من كبارات الاخوان دول قوى...حد من مكتب الارشاد نفسه


-ماما: بقى من مكتب الارشاد نفسه؟!!

 
-سواق التاكسى: اه زى ما بقول لك كده...عملت معاه زى ما السيسى قال لنا لما قال عقلوا جيرانكو ...قلت له كده مينفعش لموا الدور و خافوا عالبلد ...و جه عيل اخوان كده يتدخل قلت له انا بكلم الراجل الكبير مش انت يا كابتن...انتى عارفه الراجل ده اخوه بقى كان حزب وطنى عتيق ...بيقول لى ده حسنى كان بيجى ب5 الالف صوت..رديت عليه قلت له ما هو انتوا خليتوا ال5 الالف صوت دول 70 مليون
-ماما: تقصد رجعوا حببوا الناس فى مبارك؟


-سواق التاكسى: لا...اقصد ان اخوه كان بيزور الاصوات فى الانتخابات...انا كنت بنزل اقول لحسنى لا و الاقيهم ملوا الصناديق له


-ماما : "فى محاولة لاسكاته" بكره تروق و تحلى


-سواق التاكسى: "فى عناد" ما هى رايقه و حلوة اهى

***************************
هنا نستنتج ان ان تقريبا كل سواقين التاكسى مخابرات او عندهم قدر هااااائل من الهرى

0 التعليقات:

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....