الخميس، 30 أغسطس 2012

تشتت

عزيزتى رفايع....يوم طويل مليان حاجات...بس عندى رغبه انى اكتبها ليكى مش عارفه ليه؟...تعالى نبتدى بالاحداث الهايفه الاول...

النهارده كان اول فنجان قهوه ليا من سنتين ...انتى عارفه الامتحانات بقى...افضل اتفرج على التليفزيون طول النهار و حبكت بقى المذاكره بالليل و عامله ابلبع فى قهوه الفجر...هو انا بحكى الموضوع ده ليه؟؟ اهى فضفضه

اتفرجت على ماتش البارسا و ريال مدريد من اوله لاخره...كنت عصبيه قوى خاصه انى بشجع الريال و هو كسبان بالعافيه و عامل يدافع و عامل زى الزمالك كده بيجيب اجوان فى الاول و يتغلب فى الاخر...مع انى اهلاويه الطينه فانا رياليه فى اسبانيا...حسيت باحساس الزملكويه النهارده فعلا احساس صعب

انا بكدب عليا بصراحه يا رفايع...صحيح كل اللى فوق ده حصل فعلا بس النهارده حصلت حاجه اهم و اخطر بس كلامى عنها بيتعب اعصابى و كأنه بيجرحنى....الاهم انا مش برضه ليه عايزه اكتب و اطلع الشحنه....كل ده كان محاوله للهروب من موضوع اكثر ايلاما زى ماا بيقولوا...

اللى حصل يا ستى ان بابا النهارده حصلت له جلطه فى المخ....ايوه جلطه فى المخ...دى تانى مره تحصل السنه دى...المره اللى فاتت حصل له شلل فى عضلات الوجه و الكلام...و بعد شهور اتصلح الموضوع بدرجه كبيره الحمد لله...حصل الموضوع يومين قبل امتحان ضخم ليا بتاع ماده الاطفال

المره دى...الشلل جه فى ايد و رجل...مش شلل تام الحمد لله بس ضعف شديد....اعصابى سايبه خالص المره دى و ايمانى بالطب فى الحضيض...انا تعبانه ....صعبان عليا و هو مش قادر يمشى ولا يحرك ايده...صعبانه عليا العيله و متعصبه من نفسى لانى حاسسه بالانانيه و كأن ده هيأخرنى فى الامتحانات-انا-مش مصيبه نزلت على العيله كلها....بصراحه تعبت مش مقدرش أجل او اعتذر عن الامتحان طبعا و ده لوحدى كتير ....

الغريب ان المره اللى فاتت و المره دى جالى داء النوم...تقريبا بنام طول اليوم و كأن ده حلم سخيف لو نمت و قمت هيحصل الموضوع...عارفه المثل بتاع اللى قالت لل الهم انا رايحه عند اهلى , قال لها انا جاى وراكى على مهلى...و لما قالت له انا رايحه اتفسح قال لها انا جاى وراكى مش مكسح....اهو كده الهم ورايا ورايا....الطريق طويل و كل حلمى ان الحاله تتحسن و يمشى و يمارس حياته من غير عاهه او حاجه دايمه مؤثره...

هو انا بصدعك ليه؟؟؟ مش عارفه بس اهى فضفضه

1 التعليقات:

غير معرف يقول...

شفاه الله وعافاه يا رب ما تشوفي فيه شر ابدا ويشوفك دكتورة قد الدنيا انا بحب كتاباتك جدا ومتابعاها باستمرار لاني دودة قراية قديمة زيك واسلوبك ما شاء الله رائع وبشوف فيكي اللي كان نفسي اكونه ربنا يوفقك اختك شروق

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....