الأربعاء، 18 ديسمبر 2013

حوليات171:كلام يزعل 4

كلام يزعل 4:

هاضطر اكتب البوست اللى حاوت اعطل فيه على قد ما اقدر , انما الكلام لما بيزن فى دماغى لازم يخرج عشان اترتاح...بوست "كلام يزعل" النهاردة "رابعة"

بص اطمن انا مش هاقول كلام بيوجع من عينة ان يومها مكنش ناس غلابا دخلوا عليهم بالرشاشات و انها كانت معركة حقيقية من طرفين معاهم سلاح بس منهم طرف معاه سلاح اكثر و منظم اكتر , و انها زى اى معركة وقع فيها ناس ملهاش فيها ...اطمئن انا مش هاتكلم فى الحوارات دى لان ده دم ناس و الكلام فى الحاجات دى عيب لاصحاب القلب الموجوع و ربنا يرحمنا كلنا

انا هاتكلم عن استغلال "رابعة" كعذر لاى شئ و كل شئ 

مثال 1: 
-انا: طب و انت يرضيك يا عمو البنوته اللى ماتت فى الكنيسة ؟
-عمى:طب ما هم قتلوا اطفال فى رابعه 

مثال 2:
-صديقة 1:امبارح شفت صورة عائلة ضربت فيل بالنار و وقفوا اتصوروا جنبه يا ترى مين فيهم الانسان و مين الحيوان
-صديقة 2: طب و اللى يقتل فيل مش احسن من اللى قتل الساجد؟

مثال3:
-ماما:و يرضى مين بقى ال25 عسكرى اللى اتقتلوا فى سينا امبارح و هما عزل؟
-صديقة ماما: يا سلام زعلانه على 25؟؟ ما هو اتقتل 10 الالاف و معملتوش حاجة


اظن انى مش محتاجة احلف لك انى شفت 2 من الحوارات بعينى و الثالث كنت انا طرف فيه, الفكرة و ما فيها ان لا البنت اللى فى الكنيسة ولا الفيل ولا ال25 عسكرى هما اللى قتلوا الناس فى رابعه , و بالتالى مينفعش تساوى الاول بالثانى على الاقل من باب {وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى} اللى الاخوان حافظينه كويس من ضمن اللى بيقروه 

احيانا بحس انى لو قلت لما ان الجبنة القريش بحبها من غير طماطم هتقول لى ما الناس مات فى رابعة و معملتيش حاجة

كلام يزعل 5 هتكون عن علامة رابعة الصفراء ذاتها بقى

0 التعليقات:

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....