الأربعاء، 20 نوفمبر 2013

حوليات143:الانتحار صمتا

-ماما: بتعملوا ايه عالنت غير الرغى؟؟ بتاخدوا معلومة؟ بتكتسبوا مهارة؟ بتتعلموا حاجة؟ ولا مقضينها صور و ألش و نكت و تريقه عالرايح و الجاى

-انا: "صمت متأمل"

-ماما: انما الاخوان؟ لجان منظمة بيعملوا رأى عام ...كل واحد فيهم عامل نفسه سفير للجماعه بصوره , بكلامه 

-انا: "صمت اكثر تأملا"

-ماما:بتعلموا ايه لما تطلعوا معسكرات و رحلات؟ بتقضوها غنى و رقص و تهريج؟ و ألش؟ 

-انا: "صمت مكتئب"

-ماما: الاخوان فى معسكراتهم سياسة , بيطلعوا الجبل و تمارين عسكرى ...عشان كده ساعه الجد قعدتوا انتوا تعيطوا و شبعوا فيكوا ضرب

-انا: "صمت اكثر اكتئابا"

-ماما: بتعملوا ايه فى الاحزاب؟ بتتخانقوا؟ بتشتموا بعض؟ بتخونوا بعض؟ حد بيحضر نفسه للانتخابات؟؟ ولا كل واحد بياخد نفسه و يعمل انشقاق و حزب جديد 

-انا: "صمت مفكر فى الانتحار"

-ماما: انما الاخوان بيحضروا من دلوقتى لرفض الدستور قبل ما يكمل اصلا...و بيحضروا للبرلمان حتى و هما فى اللى فيه ده

-انا: "صمت مفكر فى طريقة الانتحار امممم الحبوب vs قطع الشرايين"

-ماما: خليكوا كده على طول....يلا يا بتاعه البرادعى

-انا: و انا بتاعه البرادعى ليه؟ انا مالى يا ستى؟ هو كان جوز اختى؟!!

-ماما: يعنى رديتى اخيرا

-انا: ما هو احسن ما انتحر صمتا

1 التعليقات:

ALLELIO- موطنـــــــــــــــــــــــــــى(ma patrie) يقول...

الاخوان المسلمين جماعة بدات برشوة الانجليز وانتهت برشوة الامريكان

ومابينهم كان سفة وجرائم وقتل للنفس بمبرر الدين وهم ابعد مايكونوا عن الدين

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....