الثلاثاء، 29 أبريل 2014

امتياز8: عريس يا امااى

"يدخل شاب ثلاثينى و برفقته والدته الكبيرة فى السن"

-الشاب: والدتى يا دكتورة ضغطها عالى 

-دينا: "تلبس سماعتها" و عرفتى ازاى يا ماما ان ضغطك عالى؟

-الشاب: انا بقيس لها الضغط كل يوم و النهاردة لقيته 180/110

-دينا: طيب ما تقلقيش يا حاجه انا هاقيسه ليكى دلوقتى و لو طلع عالى هاظبطه ليكى و ان شاء الله مش هتمشى من المستشفى غير لما يتظبط , انا حبيت حضرتك لانك شبه ماما و انا معاكى متاخفيش

-الحاجة: ربنا يخليكى يا بنتى و يوقف لك ولاد الحلال

-انا: "تخلع السماعه" بصى يا حاجه هو انتى ضغط حاليا 170/110 هتاخدى الحقنة دى و تقعدى بره شويه و بعد ما تدخلى الحمام تجى نقيس الضغط تانى 

"بعدها بنصف ساعه"

-دينا: الحمد لله يا امى ضغطك اتظبط , امشى بس على الدوا بتاعك و لو حصل الموضوع ده تانى تروحى للدكتور اللى متابعه معاه او دكاتره العياده عندنا عشان يكتبوا لك دوا اقوى او حاجه مع الدوا بتاعك لو مش مسيطر لوحده , و عموما انتى حظك حلو ولادك مهتمين بيكى ربنا يخليكى ليهم

-الشاب: "ينظر نظرة عميقة و يخرج"

-الحاجه: هو انتى مخطوبه يا بنتى؟

-دينا: ها ؟ لا الحمد لله

-الحاجة: ابنى لاحظ انك مش لابسه دبلة و كلمنى يعنى عشان اكلمك هو خريج سياحه و فنادق و عنده شقه فى 6 اكتوبر

-دينا: "تكتم ضحك هستيرى" لا شكرا يا حاجه ماليش فى الحاجات دى شكرا ربنا يرزقه ببنت الحلال

-الحاجه: مالكيش فى حاجات ايه

-دينا: ماليش فى مواويل الجواز دى , بفكر ادخل الدير و اترهبن

1 التعليقات:

arab girlscool يقول...

جميل جدا
تقبلوا مروري !!!
شات صوتي شات صوتي
عرب كول
شات صوتي مغربي
دردشه صوتيه
انحراف كام
منتديات منتديات عرب كول
غلا الروح
شات غلا الروح
شات صوتي
شات مغربي

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....