الاثنين، 21 أبريل 2014

امتياز 2: فوازير

-رفيق مريض1: الحقينا يا ضكتوره الراجل مش عارف ياخد نفسه

-دينا: "تلبس سماعتها" عنده امراض ايه بيتعالج منها؟

-رفيق مريض1: انا عايزك تكشفى لنا عليه كله

-دينا: ايوه ماشى بس انا عايزه اعرف تاريخه المرضى و بياخد ادويه ايه الاول

-رفيق مريض1: مش انتى دكتوره اعرفى بقى

-دينا:هو حضرتك متعرفش هو عنده ايه ولا تعرف و مش هتقول؟

-رفيق مريض1: يعنى , الراجل قدامك واعرفى بقى

-دينا: اااااه لا اصل يوم الاربع ماليش فى الفوازير , انا هابعت لكم دكتور تانى بقى

"بمجرد ظهور الدكتور الكبير تظهر الاشعه و التحليل و ورق حجزه فى مستشفى الصدر"

بعدها ب10 دقائق

-رفيق مريضة1:صدرها بيوجعها و مدروخه من الصبح

-دينا: "تكشف" طيب انا هاعمل لها رسم قلب دلوقتى بس قول لى هى عندها سكر او ضغط؟

-رفيق مريضة1: هى بتاخد اقراص كتير

-دينا: طيب الضغط و هنعرفه بانى اقيسه و بالنسبه للسكر هاعرفه ازاى؟ يا استاذ بتاخد انسولين او اقراص للسكر؟

-رفيق مريضة1:اهى قدامك

-دينا: و انا هاعرف عندها سكر ازاى هادوقها و تطلع مسكره؟!

0 التعليقات:

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....