الثلاثاء، 29 أبريل 2014

امتياز11:جيب اهلى

مريض1: "يدخل و بصحبته 3 اصدقاء" اااه رجلى , انتى دكتوره عظام؟

-انا: هو انا مش عظام بس اى خدمه , حصل ايه لرجلك؟

-مريض1:عربية خبطتنى فى رجلى

-انا: وقعت على دماغك؟ فقدت الوعى او رجعت؟ فيك اى جروح من الحادثة؟

-رفيق المريض1: لا مفهوش حاجه بنقولك رجله

-انا: اسفه انا بسأله هو , هو ادرى بروحه...حصل حاجه من اللى سألتهم؟

-مريض1: "بلهجة غريبة" لا هى رجلى بس

-انا: "تمارس عملها" فين اكتر حته بتوجعك فى رجلك؟ حرك رجلك كده و كده , امشى عليها 3 خطوات 

-مريض1: يلا يا ابله

-انا: ابله؟!  اطمئن هى غالبا كدمة ما اظنش ان فى كسر ولا شرخ حتى ... و عموما دكتور العظام نازل خلال دقيقتين و هو يبص عليك و نطمئن اكتر...انا اهم حاجه عندى اطمئن انه كله سليم و مفيش ارتجاج ولا حاجه , موضوع رجله مع العظام 

"يدخل فجأة حجرة الكشف 14 من عائلة المريض"

-العائلة: "فى صوت واحد" يا لهوووووووووووى , مالك يا اخويا

-انا: ابنكوا سليم مفهوش حاجه ان شاء الله, احنا فى انتظار دكتور العظام يطمئن على رجله هو فى الاشعه و جاى , لو سمحتوا واحد او اتنين بس مع الحالة و الباقى ينتظروا بره دى اوضه كشف و فى عيانين تانيين

-رفيقة المريض2: مالك بتتنكى كده ليه؟ ما تعملى له اشعة

-انا: بتنك؟! الاشعه مع دكتور العظام ..و لو سمحتى انتظرى انتى و العيلة بره

-رفيقة المريض2: انتى بتعالجيه من جيب اهلك؟

-انا: نعم؟!  اهل مين؟! اطلعى بره لو سمحتى 

-رفيقة المريض2: بقى انتى دكتورة ولا تفهمى حاجه فى الطب "و تدخل فى وصله شتائم"

-انا:   -_-   :o

"يدخل دكتور العظام و بعد الكشف يلعن ان مفيش كسر ولا شرح و لا انه حتى محتاج اشعة

1 التعليقات:

arab girlscool يقول...

جميل جدا
تقبلوا مروري !!!
شات صوتي شات صوتي
عرب كول
شات صوتي مغربي
دردشه صوتيه
انحراف كام
منتديات منتديات عرب كول
غلا الروح
شات غلا الروح
شات صوتي
شات مغربي

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....