الثلاثاء، 29 أبريل 2014

امتياز11:جيب اهلى

مريض1: "يدخل و بصحبته 3 اصدقاء" اااه رجلى , انتى دكتوره عظام؟

-انا: هو انا مش عظام بس اى خدمه , حصل ايه لرجلك؟

-مريض1:عربية خبطتنى فى رجلى

-انا: وقعت على دماغك؟ فقدت الوعى او رجعت؟ فيك اى جروح من الحادثة؟

-رفيق المريض1: لا مفهوش حاجه بنقولك رجله

-انا: اسفه انا بسأله هو , هو ادرى بروحه...حصل حاجه من اللى سألتهم؟

-مريض1: "بلهجة غريبة" لا هى رجلى بس

-انا: "تمارس عملها" فين اكتر حته بتوجعك فى رجلك؟ حرك رجلك كده و كده , امشى عليها 3 خطوات 

-مريض1: يلا يا ابله

-انا: ابله؟!  اطمئن هى غالبا كدمة ما اظنش ان فى كسر ولا شرخ حتى ... و عموما دكتور العظام نازل خلال دقيقتين و هو يبص عليك و نطمئن اكتر...انا اهم حاجه عندى اطمئن انه كله سليم و مفيش ارتجاج ولا حاجه , موضوع رجله مع العظام 

"يدخل فجأة حجرة الكشف 14 من عائلة المريض"

-العائلة: "فى صوت واحد" يا لهوووووووووووى , مالك يا اخويا

-انا: ابنكوا سليم مفهوش حاجه ان شاء الله, احنا فى انتظار دكتور العظام يطمئن على رجله هو فى الاشعه و جاى , لو سمحتوا واحد او اتنين بس مع الحالة و الباقى ينتظروا بره دى اوضه كشف و فى عيانين تانيين

-رفيقة المريض2: مالك بتتنكى كده ليه؟ ما تعملى له اشعة

-انا: بتنك؟! الاشعه مع دكتور العظام ..و لو سمحتى انتظرى انتى و العيلة بره

-رفيقة المريض2: انتى بتعالجيه من جيب اهلك؟

-انا: نعم؟!  اهل مين؟! اطلعى بره لو سمحتى 

-رفيقة المريض2: بقى انتى دكتورة ولا تفهمى حاجه فى الطب "و تدخل فى وصله شتائم"

-انا:   -_-   :o

"يدخل دكتور العظام و بعد الكشف يلعن ان مفيش كسر ولا شرح و لا انه حتى محتاج اشعة

0 التعليقات:

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....