الثلاثاء، 29 أبريل 2014

امتياز4:حاجات امه

"الساعة 10:55 am....يدخل شاب حوالى 16 سنة و يصحبه زمزة من الاصدقاء , الشاب يقطر دما اينما سار و على وجهه ابتسامة ثقة غريبة"

-دينا: "تشير الى غرفة الخياطة و تلبس القفاز المطاطى" اتفضل فى الاوضه و حد يقول لى ايه اللى حصل

-صديق الشاب: صوابعه اتعورت و عماله تجيب دم

-دينا: ما انا عارفه انها صوابعه و شايفه الدم , اقصد الاداه اتعور بايه؟

-الشاب: "فى هدوء" الدكة اللى فى المدرسة فيها حته معدن عورتنى

-صوت داخلى لدينا: هو انا مولودة اول امبارح؟ ده مش شكل اصابه حاجه معدن ابدا

-دينا: لو حد معورك قول لى , الظابط موجود بره و ممكن تعمل له محضر

-صديق الشاب: و النبى يا ابلة بسرعة لاحسن الامتحان الساعة 11

-دينا: "تبدأ فى الخياطة" اولا انا مش ابلة , ثانيا انا بكلمه هو , ثالثا دى صباع الابهام فى ايده اليمين و الجرح كبير يعنى لازم يتعمل مظبوط معنديش استعداد يقعد باقى عمره يبص لايده و يقول الدكتورة بوظت شكلى, "موجه كلامها للشاب" لسه مصر انها الدكه ولا هانده الظابط و نكتب تقرير؟

-الشاب: و لو حد معورنى انا مش بعمل محاضر , حاولى يا دكتورة بسرعة عشان الامتحان قرب

-دينا: انا هاحاول عشان مستقبلك بس فعلا اصابه زى دى محتاجه تركيز عشان ده مكان مهم... "توجه كلامها للصديق" طب روح انت امتحانك يا ابنى

-الشاب: "خافضا صوته موجه الكلام لصديقه" ادى المطواه ل "فلان" و كلم "علان" عشان بعد ما نخلص الامتحان نستناه بره و نطلع *** امه مع بعض , ابن ال**** ده , و حياة ** امه لافرجه

-دينا:   احم طيب انا هاطلب منك طلب واحد بعد ما تطلع حاجات امه ده , ابقى ودوه مستشفى تانية عشان مفيش حد غيرى النهاردة بيخيط و انا ضهرى وجعنى

0 التعليقات:

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....