الجمعة، 17 أبريل 2015

عمى يقابل نجوم الضهر

جورج وسوف: "يغنى" و انا و انا و انا ... انا قاعد اعد نجوم الضهر

"جرس الباب يصدر رنين عالى"

دينا: قال يا قاعدين يكفيكوا شر الجايين

عمى السلفى: "عابسا"  السلام عليكم

صوت داخلى ١: احيييه ليكون عرف انى بكتب عنه فى الفيس

عمى السلفى: و بعدين بقى فى السيسى اللى مش نافع فى حاجة ده

صوت داخلى ٢: قشطااات يبقى معرفش ...بس ما شاء الله بيشتم فى السيسى قبل ما يسلم علينا حتى

ماما: اهلا اهلا ، شاى يا دينا .... اقفلى المزيكا

عمى السلفى: بيقولوا ان ابراج الكهربا بتاعه مدينة الفجر الاعلامى ...و المذيع الشامل احمد نصر قعد يضحك عليه

ماما: اهو عشان تستريحوا

عمى السلفى: احنا هنسريح اه بس المخابرات هى اللى عملتها طبعا

دينا: ها؟! طب ليه و ازاى و بكام يعنى؟...و بعدين ايه المذيع الشامل ده؟ ده زى شهريان بيغنى و بيرقص و بيذيع يعنى؟

عمى السلفى: ما هو عبد الناصر كان بيعمل حاجات من دى ... الكرسى واسع عليه

ماما: بقى المخابرات هى اللى ضلمت الاعلام؟ عارف احنا بنتقرب لربنا اننا نطلع عينيكوا

عمى السلفى: ما هم الستات كده ، سيدنا على كان بيقول انه لو كلم عالم يهزمه  و لو كلم جاهل يغلبه

ماما: يعنى انا جاهلة؟!

عمى السلفى: ده سيدنا على اللى بيقول ، اعترضوا على الدين بقى ... المفروض نبيل يبقى له كلام

ماما: و ايه علاقة جوزى برأيى فى السياسة و بافكارى اصلا؟! و ايه علاقة اى حد بافكارى و معتقداتى؟!

دينا: احم الشاى يا جماعه ، استهدوا بالله

عمى السلفى: ايه ده الشاى ده تقيل؟

ماما: كويس...اشربه عشان ضغطك يعلى شوية

عمى السلفى: و السيسى عايز يعمل لهم كاتدرائية يعبدوا فيها الشيطان زى ما عمل عبد الناصر

دينا: اشرب يا عمى الشاى احسن ما اجيب لك مريندا

0 التعليقات:

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....