الخميس، 1 مايو 2014

امتياز19: البوب

"الساعة 8:55 am ...تدخل الممرضة الى المكتب"
ممرضة: مفيش ادوات خياطة يا دكتورة كان فى حادثة كبيرة امبارح و خلصوا كل الادوات و هتقعد فى التعقيم لمده 3 ساعات انا بابلغك اهو

دينا: "بصوت منخفض" شت, يعنى مفيش خياطة؟!  امال هاكتب ايه عالفيس النهاردة , دى الخياطة بالنسبة لى مسلية اكتر من مسلسل تامر و شوقية

ممرضة: انتى بتقولى ايه؟!

دينا: لا مفيش , بس لما تجى الادوات بلغنى لو سمحتى
***************************
"الساعة 12:05 pm , تدخل نفس الممرضة"

ممرضة: الادوات جهزت و فى حالة مستنية الخياطة فى الاوضة

صديق المريض: الحقينا يا ابلة

دينا:  انا مش ابلة , "موجهه كلامها للمريض" ايه اللى حصل يا صديقى؟

المريض: اتعورت فى صباعى الصبح الساعة 7

دينا: "تفحص الجرح" امممم من الصبح بس , متأكد؟!

المريض: هو بصراحة من امبارح بالليل

صوت داخلى لدينا: دكتور الجراحة قال لك الجرح يتخيط لو بينزف , افحصيه احسن ما تبصى للساعة

دينا : "بمجرد لمس الجرح يبدأ فى النزيف" اممم هيتخيط فعلا بس لو سمحت بلاش تضحك على الدكتور بتاعك تانى ببساطة لانه هيعرف
المريض: معلش بقى يا ابلة

دينا:"تقرب النضارة على عينها و تنحنى ممسكة بملقاط طبى" انا مش ابلة 
المريض: هما كده اربع غرز؟

صديق المريض: و انت عايزهم 4 ليه؟ انت اخوان ياض؟

دينا: انت منهم؟  يبقى نخليهم 5 غرز بقى ولا اقولك خليهم 3 و نسيب باقى الجرح مفتوح

المريض: لا و الله يا ابلة , طيب انتى تبع مين و انا معاك؟

دينا: انا مش ابلة , انا تبع البرادعى يا سيدى

صديق المريض : البرادعى؟! ماشى اجدع ناس برضه

المريض: ندفع فين و كام ؟

دينا: لا كل ده ببلاش , احنا مستشفى حكومه

المريض: "ضاحكا" يحيا البرادعى

دينا: "تهتف" ألف مرة , "تدندن" # ليالى الانس فى فينا #

0 التعليقات:

إرسال تعليق

حلو؟؟ وحش؟؟ طب ساكت ليه ما تقول....